Familjen Oxe

Min familj i ett nötskal. Har precis avslutet en högst intressant middagsdiskussion. Det hela började med att Rakel försöker jämföra mig med en oxfilé "Linnea du är som en oxfilé, god och det bästa köttet jag vet!", var på min far svara "Jag tycker Linnea mer är som en oxsvans...". Tystnaden som uppstod inna jag replikerar med ett "eeh jaha?", "Ja, benig men lite välsmakande kött som blir bäst utav ett regält långkok... det blir jätte god buljong!" var på mor säger "så det är alltså våra barnbarn som vi väntar på". Far fortsätter vidare till Rakel "Rakel du är en kollapp, en välsmakande bit som är svår att hitta och därför väldigt exklusive!... fast nu skulle man nog inte säga kollapp utan njurtapp...". Där brast det och vi fick oss ett gått skratt men vi var inte klara än. Far belv utnämnd till oxbringa och mor till oxantrekå!
Och där har vi den kompletta familjen oxe, välkommen hem till oss!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0