all the pretty girls on the Saturday night!

Vilken helg! Fullfart!

Började med att jag försov mig till lördagens första åtagande. Blev väckt av Molly som kommer och plingar på dörren! Så det var bara att flyga upp ur sängen och göra sig i ordning och sedan spurta till tåget. Men med min vanliga förmåga för att precis hinna så han jag med tåg och allt. Jag, Ella och Molly begav våra steg mot ett väldigt sofistikerat caffe i Stockholm, caffe 60. Mycket angenämt, men otroligt mättande, när vi var klara så såg vi ut som tre chokladbollar! Till vår glada överraskning träffade vi också på Hedda där!



 

Sedan fortsatte kvällen, och det med buller och brak! Jag, Elsa och Bella tillverkade vår egen sushi, kanoon svårt men det gick och blev faktiskt ätligt. Dock så tog det en evighet innan det var klart, vi fick sitta och äta nästan mitt i natten. Och herre hur mycket sushi det blev! Otroliga mängder! Det va helt omöjligt att få i sig allt, men jag tycker att jag gjorde en bra insatts. Drygt 12 bitar…









 

Men efter många om och men så var vi faktiskt klara och vi hade ätit tills vi nästan sprack! Sedan blev kvällen så gudis spårad och fruktansvärt rolig! Mycket skratt!
Men efteråt så var vi ganska så trötta och kröp ner i soffan framför Titanic där vi somnade, förstår inte att jag kunde somna framför den filmen men jag antar att jag var så fruktansvärt trött. Dock så han jag gråta några skvättar innan…



(Elsa vem är det du har letat fram på datorn??)

 

Fast helgen forsätter ju även på söndag! På förmiddagen masar vi oss lite mosiga upp ur soffan och steker lite pankaka, något som piggade upp ordentligt!


Det är så konstigt hur tiden rör sig för först har man hur mycket som helst kvar på dagen och plötsligt är det kväll. Till middag fick jag mitt efterlängtade kött som jag har väntat! 
Söndag kväll avslutas med Wallander och till det ett oväntat besök av Jacob. Trött efter en lång helg var det mycket trevligt att bara få sitta under en filt och lösa ett brott före Kurt Wallander och äta lite godis. Även fast Jacob hade med sig den mest prasslig godispåse jag varit med om!

Men nu är det faktiskt dags att krypa ner i sängen och sova, nu börjar en ny vecka!



Kommentarer
Postat av: Elsa

en bättre helg måste jag säga..! hah ja vaad gör jag på datan..? eller ännu värre: vad gör jag på köksbänken halvsovandes?? :o hahah fantastiskt.

2012-01-30 @ 07:23:34
URL: http://elsa94.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0